Abilitatea de a fi un bun comunicator creste mult sansele profesionale si evolutia in cariera.

Dar oare de ce?

Iti propun un mic exercitiu de imaginatie, sa ne punem in locul unui manager sau al unui sef de departament. Sa spunem ca apare o situatie problematica cu unul dintre clientii firmei. Iti doresti angajati care sa-ti comunice cat mai concis si articulat situatia sau iti doresti angajati care sa iti dea cateva informatii lipsite de relevanta din care nu iti dai seama de mare lucru?

Cu cat angajatii comunica mai bine cu atat informatia ajunge mai repede, clara, articulata, concisa la sef si astfel acesta poate interveni pentru solutionarea ei.

Cu cat informatia ajunge mai greu, cu detalii care nu sunt relevante, cu atat se agraveaza situatia.

Angajatorii isi doresc buni comunicatori pentru ca astfel pot interveni mai rapid, intr-un stadiu incipient al problemei, au acces rapid la informatie.

Este valabil si pentru situatia opusa. Cand lucrurile merg bine sau se intampla o situatie pozitiva, este important ca acest fapt sa fie comunicat. Cand ceva functioneaza vrei sa afli ca sa amplifici acel ceva facut bine. 

Un angajat care nu are abilitati bune de comunicare va evita sa comunice ce nu functioneaza si ce functioneaza, informatia nu ajunge la urmatorul nivel iar la nivel de companie se simte ca un blocaj.

Si mai sunt multe motive…un bun comunicator comunica bine cu colegii, explica bine, face prezentari bune, stie cum sa puna scoata in evidenta anumite aspecte.

In concluzie angajatorii isi doresc buni comunicatori (ca angajati) iar acesta este in general printre primele aspecte pe care le iau in calcul inca de la interviul de angajare.

Modul in care comunicam este o abilitate importanta iar partea buna este ca se poate lucra. I.L.